08 [FEB 17] ACTUALITATE Buzau
Miercuri, 08 februarie 2017

Raport! Cheltuieli ilegale, milioane de recuperat

Cătălina Jingoiu alte articole de Cătălina Jingoiu
2 voturi 1284 vizualizari 0 comentarii business2b@focustv.ro

Nereguli destule descoperite de Curtea de Conturi în adminitrație în județul Buzău! Raportul Curţii pentru anul 2015 aduce în actualitate proble­me pe care autoritățile le au în fiecare an. Printre erori figurează și scăpări, cum ar fi cele din partea primăriilor care nu încasat niște bani care, legal, trebuiau să intre în conturi. Există însă și cazuri care atrag atenția cu privire la modul în care este cheltuit banul public.

La Buzău, cea mai mare problemă descoperită e plata salariilor polițiștilor locali a căror angajare e în continuare considerată ilegală de Curtea de Conturi. Concluziile Curţii de Conturi în ce privește activitatea autorităților din anul 2015 nu sînt deloc măgulitoare. La Primăria municipiului Buzău, cea mai mare problemă descoperită de Curtea de Conturi și pentru care se cere recuperarea prejudiciului este plata salariilor pentru mai bine de 300 de polițiști locali a căror angajare este considerată ilegală. Controlorii financiari au concluzionat că în 2015, municipalitatea a cheltuit ilegal peste 12 milioane de lei pentru plata drepturilor bănești cuvenite acestor polițiști. Prin urmare, Curtea de Conturi cere reducerea numărului de polițiști locali la cel maixim prevăzut de lege, dar și recuperarea sumelor cheltuite nejustificat cu salariile celor angajați ilegal. Deocamdată, concedierea celor peste 300 de angajați ai Poliției Locale a ajuns în instanță, iar pentru recuperarea sumei considerate prejudiciu primăria va trebui să ajungă tot la tribunal.  
 
Gaură la Taxe şi impozite 

O altă pagubă însemnată consemnată de controlorii Curții de Conturi după verificările derulate la Primăria Buzău este generată de modul în care s-au încasat taxele și impozitele locale. Controlorii financiari au consemnat o pierdere de peste 6 milioane de lei rezultată din diminuarea ilegală a sumelor datorate de numeroși contribuabili. De altfel, modul în care s-au diminuat parte din aceste sume a făcut obiectul unei anchete penbale a DIICOT, iar cazul se află acum la instanță.  Alte cheltuieli considerate ilegale de controlorii Curtii de Conturi au fost transferuri în valoare de peste 2 milioane  și jumătate de lei de la bugetul local la cel al societății de transport. Alocările s-au făcut peste sumele prevăzute prin buget de Consiliul Local , iar acum banii trebuie recueprați împreună cu dobînzi penalizatoare.

Nu în ultimul rînd, la controlul Curții de Conturi s-a descoperit că municipalitatea a alocat către ADI 2008, asociația care controlează activitatea Companiei de Apă, 1,3 milioane de lei. Banii erau destinați unor investiții, dar au fost folosiți pentru salarii și cheltuieli curente, iar acum Compania de Apă trebuie să le restituie primăriei pentru că a schimbat destinația acestor sume. Suma totală pe care Curtea de Conturi a stabilit că Primăria Buzău a cheltuit-o ilegal în 2015 se apropie de 24 de milioane de lei și trebuie recuperată, în totalitate prin măsurile dispuse prin raportul de control.

Cheltuieli majorate

La Consiliul Jude­ţean Buzău, cei mai mulţi bani cheltuiţi ilegal au fost înghiţiţi de asfaltul unor şosele recent reparate. De pildă, reparațiile efectuate după inundații la mai multe obiective aflate în administrarea Consiliului Județean, dar și cele efectuate la Brăești și Cozieni,  la două șosele județene, au umflat nota de plată cu peste 1,14 milioane de lei.La Consiliul Județean Buzău, cei mai mulți bani cheltuiți ilegal au fost înghițiți de asfaltul unor șosele recent reparate. De pildă, reparațiile efectuate după inundații la mai multe obiective aflate în administrarea Consiliului Județean, dar și cele efectuate la Brăești și Cozieni,  la două șosele județene, au umflat nota de plată cu peste 1,14 milioane de lei.



Etichete: Cheltuieli |  ilegale |  milioane |  Raport |  recuperat
Voteaza articolul: bun: 1  |  slab: 1   0

Comentarii

Nu exista nici un comentariu adaugat


Ultima ora

Presedinte
Ion CRISTOIU
Director general
Vlad PUFU