16h 28' ACTUALITATE Buzau
Joi, 31 martie 2016

Primarul Fănică Bîrlă s-a încurcat în propria iniţiativă cu Bulevardul Bălcescu

Doru Gheorghiade alte articole de Doru Gheorghiade
3 voturi 1307 vizualizari 0 comentarii doru.gheorghiade@sansabuzoiana.ro
UPDATE [16:28] 31 MAR 2016 ›

Primarul interimar Fănică Bîrlă dă înapoi

Proiectul de Hotărîre de Consiliu Local Municipal cu privire la redeschiderea circulaţiei rutiere în week-end pe perioada verii pe Bd-ul Bălcescu a fost retras de pe ordinea de zi a acestei şedinţa de joi, iar Bîrlă a declarat că atît timp cît va fi primar nici o maşină nu va parca în faţa localului de la capătul dinspre Crîng a bulevardului şi va cere instituţiilor abilitate să vegheze la respectarea legilor în vigoare:” Legea trebuie respectată, oricînd şi de oricine. Acolo nu trebuie să mai staţioneze pe perioada week-endului, de sîmbătă de la ora 12.00 pînă luni la ora 4.00 dimineaţa, nici o maşină”, a spus Bîrlă. Întrebat dacă în timpul săptămînii acolo se vor parca maşini, Bîrlă a zis:”În afara week-endului legea rutieră este stabilită de Poliţia Judeţeană, Serviciul Rutier”. Totodată, primarul Fănică Bîrlă a afirmat că se va ocupa ca semnele rutiere care interziceau staţionarea şi oprirea maşinilor pe carosabilul din dreptul localului pentru nunţi, de la capătul Bulevardului Bălcescu, vor fi puse la locul lor dacă ele au fost scoase sau mutate şi va cere o anchetă în acest sens: ” Nu ştiu dacă semnul rutier a fost scos sau a fost mutat. Trebuie făcută o anchetă.
La prima şedinţă şedinţa privind siguranţa circulaţiei în municipiul Buzău, eu o voi susţine cu toţi factorii de decizie şi atunci vom analiza acest aspect şi altele pe  care d-voastră le-aţi semnalat” (...) Cît priveşte faptul că poliţiştii locali au permis maşinilor  să treacă de barieră şi să intre cu maşinile pe carosabil, în faţa localului, în week-end, cînd circulaţia era închisă, şi chestionat dacă pînă acum a avut informaţii că poliţiştii locali nu şi-au făcut datoria şi nu au oprit pătrunderea autovehiculelor nuntaşilor pe carosabilul bulevardului închis, Bîrlă a dat de înţeles că problema era strict de competenţa fostului primar şi a declarat:” Am avut diferite informaţii, dar aşa cum e normal, atribuţiile  fiecăruia, dacă le respectăm, e bine să nu ne băgăm peste atribuţiile altora. Concret, nu este în sarcina, nu este responsabilitatea mea, nu este în atributul meu, şi aş încălca atribuţiile altor persoane. Eu, din cîte ştiu, informal, ştiu că au fost date acorduri temporare pentru un număr de 10 maşini sau 15 maşini. Nu am semnat şi nu am cunoştinţă să fi semnat vreo hîrtie în acest sens, pentru că nu e atributul meu, dar ştiu că au fost forme legale cu care acele maşini au stat. Că au fost 100 în loc de 10, că au fost 50 în loc de 10. Nu ascundem că probabil cîte au fost, nu s-a respectat.”


Într-o altă ordine de idei, lansăm d-lui Bîrlă cîteva întrebări pe altă temă.
Construcţia nouă de la intersecţia străzilor Chiristigii cu Frăsinet, cu aspect de hotel, are autorizaţie de construire?

a) Dacă nu, din ce cauză?
b) Dacă da, cînd s-a emis această autorizaţie?




Subiectul redeschiderii circulaţiei în week-end, în perioada verii, a traseului de la Casa Albă şi pînă la poarta Crîngului, lansat de primarul Bîrlă, lăsat de capul lui în Palatul Comunal, continuă să producă reacţii vehemente din partea opiniei publice buzoiene. Dacă, însă, se vrea să se pună în mod serios problema în privinţa acestui subiect spinos, atunci trebuie ca toate autorităţile locale să ia în considerare mai mul­te puncte de vedere.     
1) Bulevardul Bălcescu trebuie să rămînă închis circulaţiei rutiere, la sfîrşitul săptămînii, pe porţiunea menţionată pentru simplul motiv că a rămas singurul loc cu acces pietonal pe carosabil, în lipsa unor investiţii în spaţii de agrement şi de joacă pentru copii. În fapt, sîmbăta şi duminica, s-a observat clar, în anii precedenţi, în zona respectivă, copiii s-au dat cu rolele şi cu bicicletele, ca şi părinţii lor, iar adulţii şi tinerii au folosit în masă carosabilul pentru plimbările duminicale.
2) Închiderea a avut la bază, între altele, faptul că, din cauza circulaţiei rutiere intense, castanii emblematici de pe marginea drumului erau grav afectaţi, opăriţi de gazele de eşapament ema­nate de autovehicule.
3) După implementarea iniţiativei, acum 11 ani, zona a fost cuprinsă într-un proiect al Consiliului Judeţean pentru gestionarea calităţii aerului, cît şi în strategia Naţională pentru Dezvoltare Durabilă a României, adoptată în 2008, prin care ţara noastră s-a angajat să reducă noxele cu 5%. În plus, Palatul Comunal a transmis Comisiei Europene, în 2006, că măsura are caracter permanent. Prin urmare, revenirea la circulaţia rutieră non-stop  pe Bulevardul Bălcescu încalcă angajamentele internaţionale luate de Primăria Buzău.
4) Problema cea mai spinoasă rezidă din adevărata miză a iniţiativei redeschiderii circulaţiei în week-end a Bulevardului. Iniţial, prin închiderea circulaţiei s-a vrut, pur şi simplu, transformarea în parcare a carosabilului, în zilele cînd la capătul dinspre Crîng al arterei, unde s-a construit un bloc de săli de nunţi şi unde  au loc evenimente, prin sprijinirea pe faţă a investitorului în dauna cetăţenilor. Şi aşa s-a şi întîmplat pentru că, ani în şir, în numele cetăţea­nului căruia i s-a oferit un loc de promenadă, în fapt, pe şest, şoseaua a devenit parcare pentru nuntaşi.
Într-o ţară civilizată, europeană, care şi-a rezolvat toate marile probleme, iar azi se dezbate despre protecţia păsării din colivie şi a căţelului cu trei urechi, primele trei puncte amintite de noi mai sus, în acest material, au fost demult depăşite. Ca atare, acest subiect nu mai apare în vizorul opiniei publice. În România, şi mai cu seamă la Buzău, punctul de interes se concentrează, aşadar, asupra acestui punct 4.
Să dezvoltăm, aşadar!
În anii de dinainte de `89, spaţiul care face subiectul discuţiei, a fost gîndit şi amenajat pentru publicul care venea la local pe jos, fără maşină. Acolo se afla o braserie, un local cu un singur nivel, cu 20 de mese şi o terasă cu maxim 80 de scaune, cunoscută sub denumirea de „La Gîrboveaţă”, fără nici un loc de parcare.
Cu cîţiva ani în urmă, locaţia a fost achiziţionată de o persoană particulară, care a transformat-o, numai el ştie cum şi cu ce aprobări, într-o clădire cu 2 niveluri şi trei săli de nunţi, botezuri, cununii şi alte mese tovărăşeşti, extinzîndu-se pînă în buza trotuarului. Încă de la demararea extinderii, cînd imobilul a început să ia înălţime, vecinii din blocul 14, s-au întrebat cine a putut autoriza o clădire de o asemenea anvergură, care le-a luat oamenilor de vizavi lumina solară şi aerul. Cetăţenii au scris autorită­ţilor şi s-au plîns presei, dar construcţia s-a finalizat în felul în care o vedem azi.
În zilele noastre, în an­samblul respectiv, în week-end, sîmbăta şi duminica, se organizează, în acelaşi timp, în cele trei săli, diverse nunţi şi cumetrii, în care se adună simultan, cîte trei perechi de miri, trei perechi de naşi, 6 soacre şi 6 socri. La fiecare eveniment răsună tare şi cu forţă trei orchestre, dublate de 3 DJ, într-un vacarm de nedescris. Se adună astfel, într-un singur imobil, cîte 5-6 sute de persoane care vin la destina­ţie, evident, cu autovehicu­lele din dotare. Tot la aceste nunţi, botezuri şi cununii apar, în general, ca invitaţi sau naşi marile oficialităţi locale, descinse din limuzinele personale pe care le parchează lîngă trotuar, pe spaţiul de carosabil, devenit de 11 ani, un aşa-zis pietonal şi de agrement.
Invitaţii cu ştaif vin la localuri începînd cu orele 17.00, tocmai cînd copiii, părinţii şi bunicii ies la joacă, respectiv la promenadă. Poliţiştii locali, puşi să vegheze la respectarea opri­rii circulaţiei rutiere au fost, astfel, transformaţi în ridicători şi coborîtori de barieră pentru maşinile ştabilor veniţi la petreceri, iar invitaţiile la nuntă erau folosite drept „legitimaţii de parcare”.
Lucrurile s-au complicat
Aşadar, pentru a rezolva problema parcării investito­rului şi pentru nuntaşi, care vin la complexul de evenimente cu aspect de mall, edilii Buzăului, reprezentaţi azi de primarul interimar Fănică Bîrlă, lăsat de capul său în Palatul Comunal, au dat acum 11 ani o hotărîre de Consiliu Local Municipal de oprire a circulaţiei, astfel încît cîrnatul de maşini luxoase să se întindă de la poarta Crîngului pînă la „Casa Albă”. Între timp, însă, lucrurile s-au complicat, iar Bîrlă, sub presiunea opiniei publice, a încercat să rezolve problema neavînd curajul să-i spună investitorului verde în faţă că aşa nu se mai poate. Şi atunci a fost pusă pe tapet chestiunea redeschiderii circulaţiei rutiere în week-end şi implicarea Poliţiei Rutiere şi a Poliţiei Locale în eliberarea şoselei în virtutea atribuţiilor fireşti. În acest context, toate autorităţile locale trebuie să răspundă unor întrebări legitime. De pildă, cum şi cine a acordat autorizaţie de construcţie complexului de nunţi de pe Bulevard, cu o asemenea înălţime şi fără nici un loc (1 loc) de parcare? Întrebăm asta pentru că parcările din spatele localurilor au fost proiectate şi executate pentru a servi locatarilor din blocu­rile din jur, nicidecum pentru uzul actualului „mall pentru nunţi“. Azi, cînd lucrurile au devenit extrem de serioase, e cazul să-şi dea cu părerea şi candidaţii care s-au înscris în lupta pentru Palatul Comunal. 
Apropo de locurile de parcare lipsă, observăm că atunci cînd se joacă o premieră pe scena de la Teatrul „G. Ciprian“, curtea interioară se umple cu maşinile noii protipendade, iar cetăţenii de rînd sînt nevoiţi să îşi lase autovehiculele la sute de metri distanţă. Iubitorii de teatru, în marea lor majoritate, vin la spectacole pe jos şi plătesc bilet. Ştabii intră pe bază de invitaţie, ca să fie văzuţi...


Etichete: încurcat |  Bîrlă |  Bulevardul |  Bălcescu |  Fănică |  iniţiativă |  Primarul |  propria
Voteaza articolul: bun: 3  |  slab: 0   3

Comentarii

Nu exista nici un comentariu adaugat


Ultima ora

Presedinte
Ion CRISTOIU
Director general
Vlad PUFU