19h 15' ACTUALITATE Buzau
Marţi, 04 aprilie 2017

UPDATE Închiderea podului de la Mărăcineni poate aduce un dezastru naţional(reactia autoritatilor)

Doru Gheorghiade alte articole de Doru Gheorghiade
2 voturi 3482 vizualizari 1 comentariu doru.gheorghiade@sansabuzoiana.ro
UPDATE [19:15] 04 APR 2017 › Situatia complicata si periculoasa semnalata la podul de la Maracineni a pus ,in cele din urma,in alerta autoritatile judetene.Miine,prefectul judetului,Sorin Gheorghe a convocat o sedinta fulger a Comitetului Judetean pentru Situatii de Ugenta,dupa ce seful Sectiei Drumuri Nationale Buzau,Leon Velicu,a transmis o adresa oficiala Institutiei Prefectului prin care atentioneaza asupra pericolului de la pod.La fel a procedat si Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta Buzau.Iata ce a declarat pentru Focus TV ,subprefectul cu atributiuni de prefect ,Sorin Gheorghe:,,Am primit o adresa de la Sectia Drumuri Ntionale Buzau care ne aduce la cunostinta ceea ce se intimpla la obiectivul Pod Maracineni.Sunt aceleasi date din raportul facut de sectia judeteana catre Drumuri Nationale Bucuresti si catre CNAIR,in speta este vorba despre anumite pobleme aparute la placa de suprabetonare pe sensul de mers  Rm.Sarat-Buzau,al podului respectiv si groapa aparuta in stratul asfaltic si nu numai.Ne instiinteaza si pe noi despre demersurile facute catre CNAIR.Noi,la rindul nostru,facem  toate demersurile si venim in sprijinul sectiei de drumuri nationale de la Buzau astfel incit,Compania sa intreprinda cit mai repede,masuri pentru a constata ,printr-o comisie tehnica si de a demara refacerea acestui pod.Am primit si de la ISU o adresa care este o constatare din partea  dinsilor ca exista aceste probleme a pod si ca monitorizeaza,in permanenta ,situatia in zona astfel incit,sa previna orice agravarea situatiei.Asa incit,vom aduce in atentia Comitetului Judetean pentru Situatii de Urgenta aceste adrese si vom elabora,la rindul nostru,o adresa ca CNAIR pentru urgentarea lucrarilor in edinta Comitetului de miercuri"


Închiderea podului de la Mărăcineni poate duce la un adevărat dezastru naţional. E strigător la cer că o ţară întreagă nu reuşeşte să pună în siguranţă un obiectiv strategic aşa cum este podul de la Mărăcineni, mai ales având experienţa din 2005 când podul s-a prăbuşit în apele râului Buzău, iar pagubele aduse economiei naţionale prin anularea unei căi rutiere care leagă Muntenia şi Capitala din Moldova a adus în cîteva luni pierderi de sute de milioane de euro statului, dar şi societăţilor private din jumătate din România.

Observăm că în aceste zile, podul prezintă din nou avarii importante, dar administratorul lui, fosta Companie Naţională de Administrarea Drumurilor Naţionale din România (CNADNR), actuala Companie Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), se face că lucrează, şi nu vede cît de grave sunt lucrurile. Spunem toate acestea pentru că încă de la începutul anilor 1900 s-a constatat că trecerea peste rîul Buzău este importantă strategic atît din punct de vedere militar, cît şi economic. Aşa încît în 1932, primul pod, cel metalic, a fost construit de inginerii nemţi ca despăgubire de război datorată de Germania României după prima conflagraţie mondială şi a legat strategic Bucureştii de Moldova. 

Tocmai din aceste considerente s-au construit două poduri: unul la Mărăcineni şi unul proiectat de Anghel Saligny la Vadu Paşii. Ideea a fost că în cazul în care din diferite cauze unul dintre ele colapsează, ţara să nu fie ruptă şi să existe posibilitatea legăturii rutiere şi/sau feroviare pe ce de-al doilea.


Astăzi avem podul de la Vadu Paşii închis traficului rutier şi o adevărată telenovelă a reconstrucţiei sale care se întinde pe mai mult de 10 ani, serial în care au jucat oameni politici de toate culorile şi diverse alte personaje cu influenţă. Iată că acum avem probleme şi cu cel de-al doilea, cel de la Mărăcineni.

Obiectiv refăcut cu zor de la politic

După prăbuşirea lui în 7 mai 2005, podul de la Mărăcineni a fost reconstruit heirupistic cu presiunea politică mai întâi a lui Traian Băsescu, şi apoi a lui C.P. Tăriceanu, care venea zilnic şi îi zorea pe muncitori, care, de altfel, nu prea se rupeau, nici ei, cu munca. Specialiştii în domeniu susţin însă că zelul impus a dus la deficienţe majore pentru  că podul a fost reconstruit din bucăţi, astfel că forţele care se crează nu se mai împart egal, pe întregul sistem. Practic, unul dintre tabliere este mai solicitat şi pate ceda total susţin specialiştii consultaţi îndelung de Şansa Buzoiană.

Soluţia o dau tot specialiştii care susţin că singura variantă viabilă este reconstruirea lui temeinic, astfel încât forţele colosale care apar în timpul exploatării să se împartă corect pe întreg sistemul.
Treburile se mişcă însă clasic, româneşte, încet şi prost, astfel că azi avem doar nişte lucrări subţiri, care să mascheze adevăratele probleme, ceea ce reprezintă cu adevărat un mare pericol. Astfel în cîteva luni podul clar poate ceda, iar România se va vedea din nou ruptă în două, cu consecinţe incontrolabile, că tot vorbim mereu de Rusia, iată că riscăm să izolăm Moldova şi s-o predăm fără ca mai marii de la Răsărit să mişte vreun deget.

Mobilizare urgentă!

Aşadar, lucrurile sunt deosebit de grave, aşa că e nevoie rapidă de o mobilizare generală, începînd cu CNAIR, Consiliul Judeţean, Primăria Buzăului, parlamentar şi miniştri pentru a grăbi lucrurile. Urgenţa e atît de mare încît pînă şi licitaţiile ar trebui grăbite pînă nu e prea tîrziu. La mijloc e vorba cu adevărat de interesul naţional, iar la acest capitol avem tot felul de fonduri de rezervă sau de calamităţi care accesate ar putea urgenta lucrările trecîndu-se peste interminabilele licitaţii româneşti. Iar dacă autorităţile nu consideră că podul de la Mărăcineni e interes strategic măcar să ştim, căci şi aşa, numai cine n-a vrut n-a escavat balast de la piciorul podului şi din aval cauza care a dus la prăbuşirea din 2005. Atunci, pe 7 mai 2005, o viitură puternică a afectat podul metalic pe o porţiune de 50 de metri. Mai întîi torenţii au înclinat unul dintre pilonii de susţinere, iar pe 9 mai, al doilea pilon a cedat, iar podul s-a prăbuşit. Traficul greu a fost deviat prin Braşov, iar cel uşor prin Berca, cu un ocol de 40 de kilometri.



Etichete: aduce |  Închiderea |  dezastru |  Mărăcineni |  naţional |  poate |  podului
Voteaza articolul: bun: 2  |  slab: 0   2

Comentarii

Burlacu
04 aprilie 2017
Să ne explice fosta Compania Naţională de Administrarea a Drumurilor Naţionale din România (CNADNR), actuala Companie Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) ce a făcut cu banii încasaţi de pe rovinietele pentru drumurile naţionale, ce a făcut cu banii din amenzile pentru cei care nu au plătit rovinietele! Cine trebuie să dea socoteală pentru ceea ce se întâmplă cu starea drumurilor, poturilor şi viaductelor naţionale? Nu există for competent pentru a penaliza această companie şi oamenii care o gestionează?


Ultima ora

Presedinte
Ion CRISTOIU
Director general
Vlad PUFU