10h 21' ACTUALITATE Buzau
Vineri, 19 aprilie 2019

Filmul dezastrului de la Bâlhacu, cadru cu cadru

Doru Gheorghiade alte articole de Doru Gheorghiade
0 voturi 1278 vizualizari 0 comentarii doru.gheorghiade@sansabuzoiana.ro
UPDATE [10:21] 29 APR 2019 ›
  Șoferul microbuzului lovit de tren în urmă cu două săptămâni la  Bâlhacu, a murit  sâmbătă dimineața la Spitalul Județean din Buzău. Barbatul  de 50 de ani, din comuna Dumitrești, județul Vrancea, se afla în stare critică la sectia ATI 
.

Reamintim ca microbuzul a fost distrus de un tren care circula spre Moldova iar  urma prelevării probelor de sânge s-a stabilit că șoferul vinovat de producerea teribilului accident, consumase băuturi alcoolice.

Altminteri, Viorel Lințeanu avea și permisul suspendat tot pentru băutură, acesta circulând de o lună cu o dovadă după ce contestase măsura polițiștilor.




Principalele cauze ale carnagiului de luni seară de la Bâlhacu, încep să iasă, una cîte una, la iveală pe măsura trecerii timpului şi a avansării anchetei declanşate imediat după petrecerea sinistrului eveniment.  La dosar există două declaraţii extrem de importante în baza cărora investigatorii au început să tragă anumite concluzii. Declaraţii ale unor martori importanţi şi credibili astfel că a început să se contureze dinamica accidentului în urma căruia, după cum se ştie, 4 oameni tineri au murit, iar alţi 12 au fost grav răniţi, imediat după ce microbuzul în care se aflau a fost izbit de un tren la trecerea la nivel cu calea ferată care traversează D.N.2 B, Buzău - Brăila. 
Şoferul a ezitat 
Între primele concluzii trase de anchetatori se află aceea că şoferul, despre care, încă, nu se ştie dacă a consumat sau nu alcool la volan, a ezitat înainte să forţeze trecerea printre semibarierele coborîte. Acest fapt este confirmat de şoferul unui TIR care venise din sens opus microbuzului şi se afla oprit la barieră aşteptînd trecerea garniturii. Surse bine documentate ne-au relatat că şoferul TIR-ului a declarat că a văzut microbuzul venind şi pe şoferul acestuia, vrînceanul de 51 de ani, fost poliţist, cum a oprit înainte să se decidă să traverseze trecerea. Mai precis, martorul ocular a relatat că este sigur că şoferul a văzut trenul care se apropia de barieră, dar crede că acesta a apreciat că poate trece de calea ferată. În faţa microbuzului, la trecerea la nivel se aflau oprite, pe sensul de mers al microbuuzului, alte două maşini ai căror şoferi, evident, aşteptau la semibarieră trecerea garniturii. Atît şoferul TIR-ului cît şi alţi martori au declarat că semnalele specifice luminoase şi acustice de la trecerea la nivel funcţionau înaintea şi în momentul producerii impactului. 
Foarte important! 
Aşadar, foarte importantă este informaţia susţinută de şoferului TIR-ului care susţine că l-a văzut pe cel al microbuzului oprind înainte de a se decide să forţeze trecerea şi uitîndu-se către garnitură. Apoi, spun aceleaşi surse, şoferul microbuzului s-a decis să treacă, a depăşit cele două autovehicule oprite în faţa sa la semibarieră, a încercat să ocolească semibariera de pe sensul său, a acroşat-o după care a lovit-o pe cea din faţa sa şi nu a mai reuşit să treacă, rămînînd blocat pe şine. Apoi, în cîteva fracţiuni de secundă, a fost lovit de garnitura trenului, deşi şoferul microbuzuilui se pare că a apucat să încerce cîteva manevre de a ieşi dintre semibariere. Fără succes, însă... 
Ce spune un martor din interior 
Un alt martor, din interiorul microbuzului de această dată, a declarat poliţiei că în momentul impactului se afla între scaunele din penultimul rînd. Martorul, aşa după cum suţine, în momentul izbiturii încerca să ajungă la şofer şi să-i explice că ar vrea să oprească microbuzul pentru că avea de rezolvat necesităţi fiziologice. Acelaşi martor a susţinut că majoritatea persoanelor dormeau sau se uitau pe telefoane şi nu confirmă varianta vehiculată public că în maşină se desfăşura un chef. Petrecere care i-ar fi putut distrage atenţia şoferului. Ambele ultime declaraţii au fost făcute de perso­nalul care a fost cel mai puţin afectat de accident şi care a fost cel mai lucid în momentul preluării declaraţiilor. În aceste condiţii, adăugînd informaţiile cu trecutul nebulos al şoferului, fost poliţist ieşit la pensie forţat după o condamnare penală la închisoare cu amînarea pedepsei şi cu permisul aflat în stare de reţinere după ce a fost depistat cu alcool la volan de poliţiştii  rîmniceni (măsura suspendată, deocamdată, de justiţie pînă la judecarea pe fond a cauzei), rămîne de văzut cît a costat inconştienţa acestui om care se pretindea şofer profesionist şi care transporta oameni într-o ţară în care infrastructura rutieră şi celelalte condiţii de trafic sînt la nivelul anilor '80,sofer care,iata, inclusiv in momentul producerii evenimentului era baut dupa cum arata prima proba de singe post-accident.



Etichete: Bâlhacu |  cadru |  cadru |  dezastrului |  Filmul
Voteaza articolul: bun: 0  |  slab: 0   0

Comentarii

Nu exista nici un comentariu adaugat


Ultima ora

Presedinte
Ion CRISTOIU
Director general
Vlad PUFU