12 [AUG 19] ACTUALITATE Buzau
Luni, 12 august 2019

Cum va arăta drumul expres Ploiești-Buzău-Focșani

Marilena Dinu alte articole de Marilena Dinu
0 voturi 670 vizualizari 0 comentarii redactie@focustv.ro


Nu e gata nici pe hârtie, darmite în realitate. Drumul expres Ploiești-Buzău-Focșani se conturează însă. După aproape o jumătate de an de schițe și măsurători în teren, proiectantul desemnat de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a prezentat primele variante ale șoselei de mare viteză. Vor fi 137 de kilometri pe care se va putea circula ca pe o autostradă. Până atunci, planurile trebuie adaptate realităților din teren. Ca să evite blocajele, proiectantul încearcă să evite intravilanul localităților, dar și aerodromul de la Boboc, județul Buzău.


Vom mai auzi multe promisiuni până când mașinile noastre vor putea să circule pe șoseaua de mare viteză promise de autorități în loc de autostradă. Drumul expres Ploiești-Buzău-Focșani a fost prezentat pentru prima oară. Cu hărțile pregătite și traseele marcate, specialiștii din cadrul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere au arătat pe unde ar putea trece drumul de mare viteză. Șoseaua pornește de la Autostrada A 3, traversează județul Prahova ajungând în localitatea Baba Ana, lângă Mizil, pentru ca mai apoi să pătrundă pe teritoriul județului Buzău. În apropiere de Buzău, drumul expres va ocoli comuna Stâlpu și avea o conexiune cu șoselele naționale existente în prezent, respectiv cea spre Urziceni și cea spre Ploiești.
Traversarea râului Buzău ar urma să se facă pe la Vadu Pașii, dar nu pe infrastructura existentă ci pe un nou pod. Conectarea orașului Buzău s-ar face în 3 puncte distincte.  Aceasta este însă doar o variantă din câte au fost identificate pe teren, fiind de altfel considerată a fi și cea mai pună până la momentul actual.
”  Tronsonul de la Ploiesti- avem o lungime de 65 de km, au fost studiate un număr de 5 alternative de traseu, in faza a doua vor intra in discuție  doua variante de traseu”, a declarant Adrian Budeanu, responsabil CNAIR. 
Pe aproape tot traseul, proiectantul a urmărit ca șoseaua să fie construită în extravilan pentru a nu evita terenurile cu construcții. A fost evitată, de asemenea, vecinătatea aerodromului de la Boboc. 
Sunt, totuși, două situații care trebuie clarificate. În localitățile Vadu Pașii și Rubla drumul expres, așa cum este proiectat acum, ar trece prin intravilanul celor două localități. 
Deocamdată toate variantele de lucru sunt în dezbatere. În această etapă, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere trebuie să stea de vorbă cu autoritățile locale ca să prevadă eventuale probleme ce pot să apară pe traseul drumului expres. Acesta a fost, de altfel, și scopul întâlnirii de luni  de la Buzău la care au participat reprezentanți ai Instituției Prefectului, Consiliului Județean, primăriilor și principalelor instituții publice. Proiectarea drumului va fi gata peste mai bine de un an și va costa peste 25 de milioane de lei din fonduri externe. La finalul proiectării, va exista și un studiu de fezabilitate care va arăta cât ne costă șoseaua de mare viteză, pe ruta Ploiești-Buzău-Focșani.
 



Etichete: arăta |  Buzău |  drumul |  expres |  Focșani |  Ploiești
Voteaza articolul: bun: 0  |  slab: 0   0

Comentarii

Nu exista nici un comentariu adaugat


Ultima ora

Presedinte
Ion CRISTOIU
Director general
Vlad PUFU