10 [MAR 20] ACTUALITATE Buzau
Marţi, 10 martie 2020

Cum funcţionează învăţatul pe Internet

Cristina Sterian alte articole de Cristina Sterian
4 voturi 3074 vizualizari 0 comentarii

Profesorii vor lucra cu elevii pe platforma educțională Adservio, în perioada în care copiii vor acasă, în vacanță forțată, din cauza coronavirusului. Conducerea Colegiului Hasdeu, școală închisă mai devreme cu o zi din cauza unui elev, contact direct cu bătrâna diagnosticată cu coronavirus, anunță printr-un comunicat de presă că elevii vor primi teme în perioada în care vor sta acasă, prin intermediul platformei Adservio, făcând totodată apel la calm. 


"Colegiul a luat măsuri de dezinfectare a tuturor spaţiilor-săli de clasă, holuri, laboratoare, sală de sport, internat, centrul de informatică. Facem un apel la calm, pe care îl adresăm tuturor elevilor, părinţilor şi profesorilor hasdeeni. Împreună trebuie să gestionăm foarte bine această situaţie. Părinţii să se îngrijească de copii şi să îi ţină acasă, în aşa fel încât situaţia actuală să nu se agraveze. Orice informaţie venită din partea părinţilor referitoare la situaţia în care ne aflăm ne este utilă. Aşa cum am gestionat, cu responsabilitate, gripa sezonieră, vom proceda şi în momentul de faţă, convinşi că întreaga comunitate hasdeiană ne este solidară. În această perioadă nu se vor desfăşura activităţi educaţionale, culturale, sportive, în colegiu”, a transmis conducerea Colegiului "B.P.Hasdeu" într-un comunicat de presă. 


Unul dintre elevii Colegiului Hasdeu, în clasa a zecea, este contact direct cu bătrâna de 73 de ani din Pârscov,  diagnosticată cu coronavirus. Adolescentul a fost luni la cursuri, unde a intrat în contact cu colegii și cu profesorii. Ulterior, a fost izolat la domiciliu, alături de familia lui, fiindu-i  prelevate probe pentru coronavirus care au fost trimise la Bucureşti. Rezultatele sunt așteptate în cursul acestei zile. 


Criza COVID-19 a impus închiderea unităţilor de învăţămînt, dar a obligat instituţiile statului din Educaţie să recurgă la modalităţi alternative de învăţare. De pildă, la Buzău s-a implementat un sistem creat de o firmă ieşeană func­ţionînd în toate şcolile din municipiu dar care are şi neajunsuri prin­tre care faptul că elevul şi profesorii nu se pot vedea on-line pentru că nu are aplicaţii de tip Skype.     


Ce spun şefele I.Ş.J. 


În acest context, inspectorul general-şcolar Florina Stoian, prezentă la întîlnire a spus:

"Ministerul ne spune că orice soluţie de învăţământ online adoptăm este foarte bună. Ne mai spune că fiecare şcoală va hotărî cum recuperează, iar consiliul de administraţie al şcolii aprobă felul în care se vor recupera orele. În al doilea rând, consiliul de administraţie al şcolii poate să valideze rapoartele de activităţi pe perioada învăţământului online, şi pot considera activitatea de predare desfăşurată. Profesorii nu sunt obligaţi să stea la şcoală în această perioadă. Ei pot desfăşura însă activitatea de acasă sau de oriunde pe platformă şi vin cu raportul şi îşi validează activitatea. Sunt sigură că Ministerul Educaţiei nu va pune piedici. Din contră, ne-a încurajat să găsim soluţii pentru învăţământ online.


Sigur că învăţământul online nu va putea înlocui în această perioadă orele de curs din clase, dar este singura soluţie pentru ca recuperarea materiei să poată făcută mai uşor, mai ales că nu ştim cât timp vor rămâne şcolile închise." 


La rîndul ei, inspectorul-general adjunct al IŞJ, Nela Wamsiedel, a declarat: "Din video-conferinţa cu doamna ministru a Educaţiei eu am înţeles că se caută soluţii, pentru că programul de predare online nu este acreditat pe învăţământul preuniversitar. Eu ca profesor cred că nu trebuie să ne gândim în aceste clipe foarte mult dacă va trebui să recuperăm vreo zi de sâmbătă. Până aflăm răspunsul, cred că este păcat, fiind primul oraş complet digitalizat, să nu încercăm să folosim această tehnologie." 


O soluţie anglo-română 


IT-ul poate, se vede treaba, să suplinească interacţiunea directă profesor-elev. Improsoft a fost fondată de un buzoian şi propune o soluţie intersantă pe fondul crizei COVID-19.


O companie cu profil IT din Londra aparţinând unor români, vine cu soluţii revoluţionare la nivel global ce includ, aplicaţii online şi VR pentru platforme e-learning, virtual office, mentenanţă predictivă pentru industria 4.0 şi alte aplicaţii sau platforme cloud, bazate pe inteligenţa artificială. Compania Improsoft LTD, oferă posibilitatea unităţilor de învăţămînt de orice nivel şi companiilor, să-şi desfăşoare activităţile la distanţă, pentru a-şi proteja elevii/studenţii, respectiv angajaţii în contextul ameninţării covid19. 


Soluţiile colaborative includ, spaţii virtuale, imersive, interacţiuni prin intermediul calculatoarelor personalizabile, comunicare audio-video de înaltă fidelitate şi latenţă extrem de redusă, sisteme de partajare a ecranului, instrumente de prezentare, proiectare sincronă a materialelor video, biblioteci multimedia, sisteme de traducere automată şi module de evaluare a cunoştinţelor. Este de la sine înţeles că noile platforme VR, comparativ cu vechile platforme e-learning de tip Moodle, au infinit mai multe posibilităţi şi avantaje în procesul de învăţare sau pregătire, utilizatorul fiind efectiv teleportat în acest spaţiu, putând interacţiona cu ceilalţi utilizatori, participa, întreba sau răspunde în cadrul unui curs.


Platforma imersivă destinată învăţării la distanţă are integrate o serie de instrumente utile activităților de predare, învățare și evaluare cum ar fi: browsing web, screen sharing, playere video, ecrane pentru prezentări grafice, bibliotecă virtuală, live streaming, webcam, videoconferință, VoIP, chat, whiteboard, sisteme de pontaj automate, sisteme de testare interactive (quizz chair, 3d quizz).


Platforma este concepută într-o arhitectură server-client, orice modificare a conținutului realizată de utilizatori este salvată pe server și vizualizată în timp real de către ceilalți utilizatori.


Pentru ca platforma să devină un instrument cu adevărat util în procesul educativ am dezvoltat o serie de aplicații ce sunt disponibile direct în lumea virtuală. Printre acestea se numără: Whiteboard-ul ce este disponibil în sălile de curs sub forma unor table de prezentare; ecranele de prezentare, ce permit accesarea oricărei pagini web sau a unor aplicații internet (wiki spaces, google docs, wallwisher, google forms etc.); Ecrane de studiu (tutoriale), Ecrane webcam, prin care profesorul, un invitat sau studenții pot fi afișați în timp real prin livestreaming; sistem de videoconferință, disponibil prin click pe videointerfonul de pe catedra sălii de curs, Aplicația de Screen Sharing, disponibilă prin click pe laptopul de pe catedră, ce permite partajarea în lumea virtuală a ecranului unui calculator, prin aceasta putându-se integra prezentări Powerpoint, Prezi, sau orice materiale grafice utile ca suport de curs.


Comunicarea în cadrul platformei poate fi realizată asincron prin mesagerie sau sincron prin text chat, audiochat sau videoconferință. Prin aplicația Webintercom poate fi realizată o conexiune între sistemul de text chat de pe platforma 3D cu cel existent în platforma Moodle, astfel utilizatorii celor două platforme putând interacționa.


Ca o concluzie,  această platformă, reprezintă cea mai avansată aplicatie VR de învăţare sau lucru colaborativ, care poate exista în acest moment la nivel  global şi, reprezintă viitorul în procesul de învăţământ, instruire şi evaluare. În acelaşi timp, prin implementarea acestor soluţii, atât utilizatorii studenţi sau elevi cât şi instituţiile educaţionale pot economisi resurse de timp, financiare, de spaţiu, beneficiind de o modalitate interactivă şi mult mai facilă pentru învăţământul sau lucrul colaborativ, la distanţă.


Mai multe pe site-ul companiei www.improsoft.co.uk 



Etichete: Adservio |  anunţă |  Colegiului |  Conducerea |  elevii |  Hasdeu |  lucra |  profesorii
Voteaza articolul: bun: 2  |  slab: 2   0

Comentarii

Nu exista nici un comentariu adaugat


Ultima ora

Presedinte
Ion CRISTOIU
Director general
Vlad PUFU