26 [AUG 15] ACTUALITATE Buzau
Miercuri, 26 august 2015

Cine distruge drumurile judeţene

Laurenţiu Marinov alte articole de Laurenţiu Marinov
0 voturi 850 vizualizari 0 comentarii laurentiu.marinov@sansabuzoiana.ro

Situaţia transporturilor de mare tonaj pare scăpată de sub control de autorităţi, după ce competenţele de verificare au fost transferate de la o instituţie la alta. Astfel, şosele sînt pline de camioane şi basculante încărcate peste limitele admise, în special cu nisip şi pietriş de la balastiere, vehicule care din cauza greutăţii degradează stratul asfaltic de pe drumurile naţionale pe care le tranzitează. Poliţia nu mai poate controla decît documentele şoferilor şi ale maşinilor, iar Autoritatea Rutieră Română, care efectua frecvent controale în trafic împreună cu poliţiştii de la Rutier, a rămas doar cu atribuţii de ordin legal ori tehnic precum licenţierea operatorilor de transport, ori punerea în aplicare a normelor tehnice şi a reglementărilor specifice transporturilor rutiere.
Controale fără Poliţie
 În prezent, atribuţiile de control al transportatorilor revin Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier, entitate desprinsă din A.R.R. care lucrează la Buzău cu o filială fără personalitate juridică, subordonată unui birou teritorial cu sediul la Alexandria. Buzăul este arondat Inspectoratului Teritorial nr.7 ce mai are în subordine personalul cu atribiuţii de control din judeţele Argeş, Prahova, Dîmboviţa, Giurgiu şi Teleorman, cu sediul la Alexandria. Potrivit reglementărilor în vigoare “ I.S.C.T.R., este organismul tehnic permanent specializat în subordinea Ministerului Transporturilor, asigurînd la nivel naţional inspecţia şi controlul respectării reglementărilor naţionale şi internaţionale în domeniul transporturilor rutiere, privind, în principal: condiţiile de efectuare a activităţilor de transport rutier, a activităţilor conexe transportului rutier şi a activităţii de pregătire a persoanelor în vederea obţinerii permisului de conducere; siguranţa transporturilor rutiere şi protecţia mediului; starea tehnică a vehiculelor rutiere; masele şi/sau dimensiunile maxime admise pe drumurile publice şi masele totale maxime autorizate; tariful de utilizare şi tariful de trecere pe reţeaua de drumuri naţionale din România”. Inspectorii acestei instituţii sînt singurii care pot face verificările mai sus enumerate, iar controalele sînt realizate fără a fi însoţiţi de poliţişti.  În aceste condiţii, în care reprezentanţii Poliţiei Rutiere, aflaţi în permanenţă în misiune în trafic nu pot cîntări marfa din camioanele evident supraîncărcate, nu este de mirare că starea drumurilor se deteriorează de la o zi la alta, punînd în pericol siguranţa celor care circulă cu alte tipuri de vehicule, mai uşoare din cauza denivelărilor. 



Etichete: distruge |  drumurile |  judeţene
Voteaza articolul: bun: 0  |  slab: 0   0

Comentarii

Nu exista nici un comentariu adaugat


Ultima ora

Presedinte
Ion CRISTOIU
Director general
Vlad PUFU